donderdag 23 februari 2017

Je agenda beter benutten

Naast het opschrijven van afspraken, gebruik ik mijn agenda nog voor een aantal andere zaken. Ik schrijf er namelijk heel veel ideeën en lijstjes in op die mij helpen om dingen helder te krijgen en om op (lange termijn) doelen te bereiken.

Ik heb een papieren agenda met links ruimte voor notities en rechts de dagen van de week. Achterin staan nog een aantal thema's waarbij je dingen in kunt vullen. Met sommige thema's heb ik niet zoveel, dus die streep ik door en daar zet ik dan iets persoonlijks voor in de plaats.

Ideaal om zoveel opschrijfruimte te hebben. Vroeger had ik vaak losse briefjes voor van alles, maar het werkt voor mij veel beter om alles bij elkaar te hebben.

Het mooie is dat door dingen op te schrijven, de kans dat je het ook echt gaat doen opeens veel groter is en het is heerlijk om dan af te vinken.

Ik heb onder andere de volgende lijsten:
  • Leuke dingen die ik graag wil doen
  • Boeken die ik wil lezen
  • Routes die ik gewandeld heb met wie
  • Dankbaarheidslijst
  • Welke spullen er aan vervanging toe zijn

We zijn nog geen twee maanden verder maar ik ben al heel blij met wat ik heb gedaan:
  • Met man en kids een dagje uit geweest en er staat er nog 1 op de planning
  • 4 boeken gelezen: 2 romans, 1 hobbyboek en 1 op het gebied van lifestyle
  • Een leuke film in de bioscoop gezien met man en een vriendin en er staat er nog eentje met de kids op de planning
  • Me weer eens gewaagt aan het bakken van lekkers
  • Een creatieve hobby begonnen die bij me past. Afgelopen week kaarsen van bijenwas gegoten en ze fikken goed :) 
  • Een aantal boekenplanken opgehangen in de woonkamer
  • Shirts met gaten erin vervangen voor mooie tweedehands kleding

    Gaandeweg poppen er weer nieuwe dingen op die ik graag wil doen. En andere blijken toch niet bij me te passen. Wegstrepen en toevoegen. Het staat niet vast maar is steeds in beweging. Zoals het leven is.