dinsdag 13 september 2016

Gouden tip spullen daadwerkelijk de deur uitdoen

De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met minimaliseren. Soms heb ik er wel moeite mee om spullen daadwerkelijk de deur uit te doen. Niet doordat ik er nog aan gehecht ben, maar meer door de praktische kant. Meestal heb ik de auto niet voor de deur, dus meteen in de auto laden en wegbrengen gaat dan niet. En als hij er wel staat zijn er vaak nog andere dingen die belangrijker lijken (maar het vaak niet zijn).

Vandaar dat ik vandaag een supertip deel om toch zo snel mogelijk de boel het huis uit te krijgen. De gouden tip is: je moet het zo vervelend mogelijk voor jezelf maken! Huh? Ja echt!

Ik heb de spullen die weg konden verzameld op een plek waar ze gigantisch in de weg staan. Namelijk in onze smalle en kleine gang. Iedere keer als ik wakker werd en de trap af liep, werd ik weer geconfronteerd met de spullen. Je wilt de voordeur open doen en ze staan lichtelijk in de weg. De deur van de wc kan niet helemaal open.... Heel irritant.

Eerst probeer je het te negeren, maar geloof me, binnen korte tijd vind je het zo vervelend dat je het zo snel mogelijk de deur uit wilt hebben! Je geeft dit voorrang op andere bezigheden.

Voorheen verzamelde ik de spullen altijd op een plek waar ze niet in de weg staan, maar uit het oog is uit het hart wat mij betreft. Het motiveerde mij een stuk minder om echt actie te ondernemen en ze stonden daar al maanden.

Afgelopen vrijdag zijn we naar de gemeentewerkplaats gereden en hebben eindelijk de kapotte surround set en twee zakken met kapotte kleding weggebracht. Daarna zijn we door gereden naar de kringloopwinkel om drie dozen met overbodig serviesgoed weg te brengen.

Er viel een last van me af. Thuiskomen was fijn, want ik voelde me welkom omdat de gang vrij toegankelijk was.