woensdag 9 juli 2014

Keuken minimaliseren 1: plastic

Afgelopen week heb ik geprobeerd om de keuken te minimaliseren wat betreft de plastic benodigdheden.

Alles van plastic wat niet direct gebruikt wordt of waar goede vervanging voor is, heb ik in zakken gestopt. Die zakken heb ik vervolgens weggezet in de inbouwkast. We zijn nu ongeveer een week verder en hebben geen spullen uit de zakken hoeven halen.

Er zijn weinig plastic spullen over in de keuken. Wat we nog hebben is voornamelijk voor de kinderen. Zoals een broodtrommel, drinkbeker en bakje voor fruit. Het lijkt me beter om het te vervangen. Maar ik wil even goed afwegen wat het voor het milieu en mijn budget betekend.

Het is dus prima te doen om de keuken te minimaliseren door de plastic spullen eruit te halen. De spullen van glas, metaal en aardewerk worden veel meer gebruikt. Dat ziet er ook veel mooier uit in de keuken en op tafel.

Bijkomend voordeel van de plastic meuk eruit: RUIMTE! De kastjes zijn een stuk leger en dus overzichtelijker. Ik kan alles makkelijk pakken en dit werkt heel lekker.

Dus ik zeg doen :)